Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jaką rolę pełnią kolory we współczesnym marketingu

Wieloletnie badania potwierdzają całkowicie, że zdecydowana większość konsumentów przy dokonywanych wyborach w dużej mierze kieruje się kolorami. Często mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, bowiem dzieje się to na poziomie podświadomości, ale faktycznie tak jest. Z tego też powodu biorąc się za tworzenie jakieś nowej czy też próbę wypromowania już będącej na rynku należy być świadomym tego, jak to ma duże znaczenie.

Dobrze dobrane kolory naprawdę mogą zachęcać do kupna czy też przywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Ale cała sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeśli ktoś nie trafi z kolorami, to trzeba się liczyć z tym, że wielu klientów z tego właśnie powodu nie zwróci uwagi na konkretny produkt. Dlatego też po prostu nie można wybrać kilka przypadkowych barw i wykorzystać je przy tworzeniu marketingowej kampanii, a należy wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepszą opcję.

Zwłaszcza że wybrana kolorystyka dotyczy nie tylko firmowego logo, lecz również opakowań czy wizualnej prezencji placówek. Co oznacza, że konsumenci często się z nią będą stykać, i podejmować jakieś zakupowe decyzje. Niejednokrotnie powiązane to będzie z emocjami – jeżeli ktoś posiada pozytywne skojarzenie z danym kolorem, to zdecydowanie będzie on bardziej skłonny do skorzystania z oferty danej firmy. Wiadomo od dawna, że pewne kolory posiadają przypisane jakieś znaczenie, i stanowią niejako kanon w danych branżach.

Kolor niebieski to zaufanie i profesjonalizm, ale też i stabilność, tak więc bardzo chętnie sięgają po niego branże ubezpieczeniowe, bankowe czy technologiczne. Czerwień symbolizuje siłę i energię, lecz jednocześnie zagrożenie, dlatego trzeba ją naprawdę wyważenie i umiejętnie stosować. Po żółtą kolorystykę bardzo chętnie sięgają firmy turystyczne, zaś zieleń jest używana przez firmy z branży medycznej, finansowej, ale też i takie, które planują podkreślić swoje ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc zabierając się za działania marketingowe trzeba się dobrze zastanowić, czy kolor indygo dobrze się sprawdzi w projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Polubień:
0 0
Wyświetleń:
43

Dodaj komentarz